Incarcare baterie auto – cat se tine la incarcat

ℹ Ai -10% discount pe Lerato.ro daca folosesti codul: BLOG10

Sa ramai cu masina intr-un anumit punct pentru ca nu mai porneste poate fi cel mai negru cosmar. Daca te afli intr-o astfel de situatie, este important sa stii cum sa identifici problema, sa stii ce ar fi putut sa cauzeze aceasta situatie. Ca sa stabilesti corect daca de vina este bateria, gasesti mai jos principalele motive ale descarcarii ei si cum sa rezolvi totul.

1. Cum iti dai seama ca bateria de la masina este descarcata

Inainte de a afla care sunt semnele unei masini descarcate, trebui sa stii care sunt motivele pentru care poti fi intr-o astfel de situatie: fie ai uitat farurile aprinse pe o perioada lunga de timp (sau alte componente precum radioul, alarma), fie exista scurgeri la instalatia de curent, alternatorul nu mai incarca sau masina nu a mai fost pornita de mai mult timp.

  • Farurile nu se mai aprind sau intensitatea este redusa
  • Pe bordul masinii apare indicatorul cu „baterie descarcata” si nu se stinge nici dupa ce cheia este in contact
  • Motorul nu porneste (chiar daca electrometrul si contactul functioneaza normal)
  • Zgomotul scos de claxon este foarte slab

2. Cum incarci corect bateria de la masina

Exista 2 variante prin care poti incarca bateria:

  • Varianta 1 → incarcare prin cabluri (pentru a duce la bun sfarsit aceasta actiune ai nevoie de inca o masina care sa te ajute). Iata care sunt pasii:
    • Opreste motoarele ambelor masini
    • Inlatura capacul de protectie de pe bornele bateriilor
    • Conecteaza cablul rosu la ambele masini, dupa cum urmeaza: primul cleste se prinde de borna bateriei descarcate, iar celalalt cleste de borna bateriei donatoare, in dreptul semnului „+”
    • Conecteaza cablul negru la ambele masini, dupa cum urmeaza: primul cleste se prinde de borna bateriei descarcate, in dreptul semnului „-”, iar celalalt cleste de o parte metalica a motorului masinii care are bateria descarcata.
      • Atentie! Este important sa te asiguri ca prinzi clestele cat mai departe de baterie, carburator si de sistemul de injectii.
    • Porneste motorul masinii donatoare
    • Porneste si motorul masinii descarcate si mentine-le asa timp de cel mult 5 minute
    • Deconecteaza cele 2 cabluri in ordinea inversa conectarii lor (cablul negru se deconecteaza primul, iar apoi cel rosu)
    • Ca sa te asiguri ca bateria este incarcata complet, lasa motorul de la masina descarcata in functiune, la ralanti, timp de cateva minute

  • Varianta 2 → incarcarea bateriei cu redresorul

Inainte de toate, ce este un redresor auto? Simplu spus, este un dispozitiv electric care transforma curentul alternativ in curent continuu. O fi definitia simpla, insa procesul este ceva mai complex decat prima varianta si dureaza mult mai mult  (intre 8 – 12 ore).

  1. Trebuie sa demontezi bateria auto (ai grija, insa, sa nu atingi clemele bateriei de partile metalice ale caroseriei, pentru a nu provoca un scurtcircuit)
  2. Se scoate mai intai clema bornei „+” si apoi cea cu „-”
  3. Fixeaza redresorul pentru pozitia de incarcare de 12V si apoi baga-l in priza
  4. Ataseaza clestii redresorului de bateria descarcata (cablul negru trebuie pus la „-”, iar cablul rosu la „+”
  5. Dupa ce bateria este incarcata, scoate pe rand clestii redresorului si apoi scoate redresorul din priza
  6. Poti monta bateria la loc in masina, atentie insa, ultima borna montata trebuie sa fie cea cu „+”

Pentru a testa bateria, ai nevoie de un voltmetru. Daca nu ai la indemana un astfel de dispozitiv, atunci optiunea mai traditionala este sa aprinzi farurile si sa vezi daca internsitatea lor ramane constanta sau daca scade.

Indiferent de ce optiune alegi (oricare iti este tie la indemana), asigura-te ca respecti pasii intocmai si ca esti atent la modul in care conectezi si deconectezi toate cablurile. Si nu uita sa faci constant toate reviziile!

ℹ Ai -10% discount pe Lerato.ro daca folosesti codul: BLOG10