Fotografie de produs – tot ce iti trebuie pentru a incepe

ℹ Ai -10% discount pe Lerato.ro daca folosesti codul: BLOG10

Not everyone is a content creator! Dixit. Inainte de toate, ce este un creator de continut? Este o persoana care reuseste sa transpuna experientele sale prin materiale video, audio sau doar imagini, care isi face matrialele cunoscute pe internet (pentru a ajuta/informa/inspira cat mai multe persoane), care are abilitatea de a prezenta un produs printr-o poveste. De la lansari de produse, prezentari de game noi, la prezentari de locuri si experiente de pe alte continente, toate acestea reprezinta un content devorat de utilizatorii de Social Media.

Dar ce legatura are creatorul de continut cu fotografia de produs? Am vrut sa facem aceasta introducere deoarece in momentul in care te decizi ca vrei sa faci fotografie de produs, te lansezi de fapt pe o anumita nisa si intr-un domeniu creativ, cel in care vrei sa construiesti o poveste in jurul produsului si sa il faci cat mai appealing in ochii consumatorului.

Fotografia de produs este o nisa destul de cautata si de apreciata in acest moment (dar si un liant si o rampa continua de obtinere a unei rate de engagement mare) si asta pentru ca are o deschidere in mai multe domenii (practic, orice business bazat pe produs): retail, FMCG, automobile, fashion (haine, incaltaminte, genti), cosmetica etc.

Atunci cand spui „fotografie de produs” nu trebuie sa te gandesti doar la poza generica a unui produs (packshot), ci si la modalitatile prin care il poti pune in evidenta – prin integrarea lui intr-un adevarat set-up. Pe Instagram exista deja cateva conturi urmarite de foarte multi utilizatori, care prezinta anumite produse in cea mai creativa modalitate – pozele atrag prin culori, prin poveste, prin asezare si alte detalii. Iata cateva exemple de la noi:

  • Pancake_planet → aici gasesti cele mai inspiring prezentari de produse si mouthwatering retete. Fiecare poza are in spate un set-up dedicat, o poveste sub forma unei retete (si a unui intreg proces de realizare a decorului). Grid-ul devine usor o obsesie prin paleta de culori, prin nebunia de nuante si prin creativitatea si curajul de a te juca cu mancarea.
  • Andreea.Mira → si pe aceasta pagina gasesti cele mai cool shoots cu produse. In aceste imagini statice gasesti parca o atlfel de energie, o bucurie pentru ochi si pentru toti cei pofticiosi. Parca altfel vezi produsele atunci cand sunt incarcate cu atat de multa culoare.   
  • Anca_duse → joaca de-a imaginatia nu a fost niciodata mai fun. Arunca un ochi aici si vezi cat de mult poti reinterpreta pozele cu produsele preferate. Ce trebuie sa stii este ca asezarea produselor/gandirea scenariului este doar un prim pas. Te ajuta foarte mult si modul in care stii sa prelucrezi imaginile si sa te joci cu compozitiile.

Ce lectii trebuie sa iei de aici? Ca o poza de produs nu este niciodata plictisitoare sau simpla. Depinde de tine cum o modelezi si cum alegi sa o prezinti celor din jurul tau.

Bun, acum ai vazut cate lucruri faine se pot face pornind de la un singur produs, dar cum ajungi acolo? Cine a spus ca fotografia este treaba usoara, s-a inselat. Nu este usor sa faci astfel de poze pentru ca intodeauna trebuie sa ai scenarii diferite si sa stii sa scoti o poveste din absolut orice produs. Si, in plus de asta, trebuia sa ai si o aparatura care sa te ajute. Iata cateva sfaturi de inceput:

  • Cunoaste-ti foarte bine echipamentul si setarile acestuia si asigura-te ca ai un kit complet. Pe site-ul nostru gasesti tot ce ai nevoie, de la lumini, gadget-uri si mini studio portabil. Consulta aici si aici intreaga oferta.
  • Cele mai importante elemente de care sa tii cont sunt lumina (daca nu ai suficienta lumina naturala, atunci foloseste lumina artificiala) si umbra (atunci cand realizezi fotografie de produs, ar trebui sa pui accentul pe obtinerea umbrelor moi – sunt cele create atunci cand dimensiunea sursei de lumina este mai mare decat subiectul fotografiat – pentru rezultate cat mai placute).
  • Plaseaza produsul intr-un context si incearca sa realizezi acea poza de lifestyle/mood care atrage consumatorul mai mult decat o poza obisnuita de produs
  • Familiarizeaza-te si cu programele de editare a pozelor/ materialelor video
  • Utilizeaza un fundal alb (sau dintr-o singura culoare) sau chiar un cort de lumina pentru a crea un fond curat si placut
  • Pentru abordarea unor unghiuri si perspective diferite este indicat sa folosesti trepiedul (astfel eviti sa ai poze miscate si poti folosi timp de expunere mai lungi)
  • Cauta intodeauna noi perspective, testeaza si incearca sa transmiti povestea produsului

Nu-i asa ca esti nerabdator sa incerci si tu? Inainte de a-ti testa creativitatea, iti mai lasam aici un cool fact despre fotografia de produs – stiai ca unele poze cu masini noi, de care te minunezi, nu prezinta de fapt modelul real? Unele dintre ele sunt facute in studio cu machete in miniatura, mimand un cadru artificial. Pentru ca cei care le fac si editeaza lucreaza atat de bine, nu ti-ai putea da seama ca nu sunt reale 😊.

ℹ Ai -10% discount pe Lerato.ro daca folosesti codul: BLOG10